Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Fara Categorie -> Fara Categorie
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 1883 din data: 27-11-2007 pusa de bes melania cristina : · de ce administratorul nu citeste personal contorul de apa la sfarsitul fiecarei luni sa nu trebuiasca sa platim mereu in plus cel putin cate un metru cub de apa?in fiecare luna eu platesc mereu in plus un cub de apa iar raspunsul dansului este ca sunt unele decalari (le spune el).probabil ca nu toti locatarii dau adevaratele cifre ceea ce nu este corect.va multumesc anticipat!
|
Raspuns din data de 16-01-2008 : Stimata Doamna,
Urmare sesizarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Adunarea generala a asociatiei de proprietari poate horara modul de citire a contoarelor individuale (lunar sau periodic).
Totodata adunarea generala poate hotara cine citeste contoarele:
- administratorul
- proprietarul apartamentului (autocitire)
In situatia in care proprietarii apartamentelor isi citesc contoarele de apa calda si rece (autocitire), adunarea generala poate hotara ca o comisie formata din administratori si unii membrii ai comitetului executiv, pot efectua periodic un control pentru a se verifica daca autocitirea s-a facut corect.
Primaria Municipiului Arad
Centrul de Informare Cetateni.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1887 din data: 21-11-2007 pusa de popescu daniel : · de ce pe ruta fatfrumos-uta nu se plateste bilet de autobuz,dar pe ruta boul rosu capitan ignat da ??
discriminare sau incompetenta???
|
Raspuns din data de 15-02-2008 : Stimate Domnule,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Ne-ati sesizat modul diferit de taxare pe rutele de autobuz, cu referire la L22 Piata Romana- Cpt. Ignat. Aceasta linie de autobuz a fost introdusa de CTP temporar, pe perioada lucrarilor de reabilitare a infrastructurii rutiere pe strada M. Kogalniceanu si Condurasilor, pentru inlocuirea tramvaielor.Tarifele practicate pe acest traseu sunt identice cu tarifele practicate de catre CTP pe toate liniile urbane. Pentru autobuzele care inlocuiesc tramvaiele pe traseele UTA-Fortuna si UTA -Gai, Primaria Municipiului Arad plateste costurile se exploatare, motiv pentru care societatea noastra nu mai percepe nici o taxa calatorilor.
Centrul de Informare Cetateni.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1847 din data: 30-10-2007 pusa de x otilia : · REFORMULEZ: doresc sa stiu daca plata taxei de salubritate poate fi inclusa in plata impozitelor, si nu platita in fiecare luna, pentru ca unii nu platesc, si ramanem cu penalizari si datorii la intretinere.
multumesc
|
Raspuns din data de 09-11-2007 : Stimata Doamna,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Aveti posibilitatea de a plati taxa speciala de salubritate separat fata de asociatia de locatari sau proprietari in care locuiti, prezentandu-va la sediul Directiei Fiscale, unde exista formulare tipizate in acest sens si pe baza completarii unui astfel de formular, veti fi luat in evidenta separat, putand sa achitati aceasta taxa la inceputul anului, odata cu plata impozitului sau lunar, dupa cum alegeti.
Va anexam si un extras din Hotararea nr.1/11.01.2007, cu privire la stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2007.
H O T Ă R Â R E A nr.1
din 11 ianuarie 2007
privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2007
(extras)
4. Modul de depunere a declarațiilor de impunere de către persoane fizice
Pentru luarea în evidență ca plătitori ai taxei de salubritate, proprietarul imobilului depune o declarație de impunere inițială cuprinzând numărul de persoane care locuiesc împreună cu el (conform anexei nr.4.1.1).
În cazul în care nu intervin modificări ale datelor prevăzute în declarația inițială (domiciliu, număr de persoane, cantitatea de deșeuri menajere) a persoanelor fizice, nu este necesară depunerea unei noi declarații.
În situația în care contribuabilul - persoană fizică deține mai multe imobile, va depune o declarație pentru fiecare imobil cu numărul de persoane care locuiesc în acesta .
Pentru imobilele proprietatea persoanelor fizice care sunt închiriate altor persoane fizice, obligația de a declara și achita taxa revine proprietarului. Dacă imobilul este închiriat unei persoane juridice, obligația revine chiriașului.
Pentru imobilele proprietatea persoanelor juridice închiriate, obligația de a declara și achita taxa revine chiriașului.
În situația imobilelor retrocedate prin Legea 114/1996 și Legea nr.10/2001 în care proprietarul este obligat a menține cu chirie persoanele care locuiesc în aceste imobile, obligația de depunere a declarației și de plată revine chiriașului.
Dacă, în cursul lunii, au loc modificări în ceea ce privește numărul de persoane care locuiesc într-un imobil, proprietarul sau chiriașul va depune o declarație rectificativă în termen de 30 zile de la data când apare modificarea (conform anexei nr.4.1.2).
În cazul asociațiilor de locatari/proprietari, administratorii au obligația de a depune în fiecare an, până la 31 noiembrie a anului curent pentru anul următor o declarație de impunere inițială (anexa nr.4.1.3.) cu numărul persoanelor care locuiesc în imobilul respectiv. Taxa specială de salubritate se va achita în conformitate cu prevederile art. 1, alin 2 din Anexa nr.4 la prezenta hotărâre, pentru numărul de persoane înscris în această declarație.
Pentru anul 2007, numărul de persoane pentru care se datorează taxa specială de salubritate este cel aferent lunii decembrie 2006.
În cazul în care apar modificări în numărul de persoane declarate inițial se va depune o declarație rectificativă (anexa nr.4.1.4.) în perioada cuprinsă între 1 ianuarie și 28 februarie a anului următor celui pentru care se datorează taxa de salubritate, pe baza căreia se va face regularizarea sumelor declarate. Numărul de persoane declarate trebuie să corespundă cu numărul de persoane care apar pe listele de cheltuieli de întreținere a asociațiilor.
Din sumele care rezultă ca achitate în plus în contul taxei de salubritate, după efectuarea regularizării, se va efectua compensarea din oficiu cu obligațiile de plată privind taxa de salubritate pentru anul în care se face regularizarea.
Sumele care rezultă de plată în urma regularizării se vor achita până cel târziu la 31 martie a anului în care se face regularizarea, dată de la care se vor calcula majorări de întârziere pentru neplata în termenul legal a acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
În cazul în care în asociațiile de locatari/proprietari există persoane care nu-și achită obligațiile de plată privind taxa specială de salubritate, administratorul asociației, în urma hotărârii membrilor asociației de proprietarei/locatari, poate depune la organul fiscal o cerere pentru ca rău platnicii să fie luați în evidența fiscală separat cu obligațiile datorate de aceștia. Cererea va fi însoțită de un exemplar al procesului –verbal al Adunării generale a locatarilor/proprietarilor privind această hotărâre, precum și de un tabel din care să reiasă numărul de persoane pentru care rău platnicii datorează taxa de salubritate, precum și cuantumul datoriei acestuia, defalcate pe fiecare lună în parte.
În cazul asociaților de proprietari unde administratorul nu își îndeplinește obligația de a vira la bugetul local sumele încasate de la locatari/proprietari privind taxa specială de salubritate, aceștia pot cere să li se deschidă o poziție nouă în evidența fiscală. Obligațiile de plată neachitate de către administratorul care a încasat banii de la proprietari/locatari, vor trece în sarcina acestuia, împreună cu obligațiile accesorii datorate. Cererea va fi depusă la organul fiscal de către noul administrator sau de un împuternicit al asociației de proprietari și va fi însoțită de documente justificative care vor demonstra starea de fapt, precum și de un tabel din care să reiasă cuantumul obligațiilor datorate, pe fiecare lună în parte, precum și numărul de persoane pentru care nu s-a achitat taxa de salubritate.
În cazuri temeinic justificate, membrii asociațiilor de locatari/proprietari pot depune declarațiile privind taxa specială de salubritate, individual pentru fiecare apartament în parte.
Taxa se datorează pentru persoanele fizice care locuiesc minimum 30 zile calendaristice consecutive în municipiul Arad. Taxa se dă la scădere pentru persoanele fizice care lipsesc din municipiul Arad minim 30 zile calendaristice consecutive.
Taxa de salubritate se debitează după cum urmează:
-începând cu 1 ianuarie 2007 pentru toate persoanele care au fost declarate pentru luna decembrie 2006;
- începând cu 1 ianuarie 2007 pentru toate asociațiile de proprietari în baza declarațiilor depuse de către acestea până la 31.11.2006;
-cu data de 1 a lunii în care s-a produs modificarea numărului de persoane pe baza declarațiilor de impunere sau a constatărilor efectuate de către serviciile de specialitate;
-cu data la care a fost dată la scădere la vechiul domiciliu, în cazul schimbării domiciliului.
Taxa de salubritate se dă la scădere începând cu 1 a lunii următoare depunerii declarației rectificative în cazul modificării numărului de persoane. În cazurile în care declarațiile rectificative au fost depuse în termen și contribuabilul poate face dovada că în luna în care a fost depusă declarația, persoanele respective nu au mai locuit în respectivul imobil, darea la scădere se face începând cu data de 1 a lunii depunerii declarației.
Obligația de a depune declarația privind taxa de salubritate revine tuturor proprietarilor, persoane fizice, care dețin imobile în municipiul Arad, sau a administratorilor în cazul asociațiilor de proprietari/locatari.
Este interzisă depozitarea, transportul și neutralizarea deșeurilor menajere de către persoanele fizice care le produc.
Centrul de Informare Cetateni.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1829 din data: 22-10-2007 pusa de zatic luminita : · buna ziua
as dori sa stiu daca administratorul care tine evidenta blocului nostru -str. abatorului 92-98, bl. 18, - Nedelcu Flavius- poate fi sau este verificat anual sau lunar sau anual de primarie si nu doar de ULAL
as mai dori sa stiu de ce anume avem nevoie, ca plata pentru abonamentul de salubritate sa se plateasca odata cu impozitul pe cladiri, si nu odata cu cheltuielile pentru intretinere
as mai dori sa stiu unde ne putem interesa ce trebuie sa facem pentru reabilitarea blocurilor,
va multumesc
|
Raspuns din data de 26-10-2007 : Stimata Doamna,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
1.Administratorul de condominiu este verificat de catre cenzorul sau comisia de cenzori a asociatiei de proprietari in ceea ce priveste gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti ale asociatiei de proprietari.
De asemenea, comitetul executiv, respectiv presedintele, urmaresc indeplinirea de catre administrator a tuturor atributiilor acestuia, expres prevazute de lege.
In cazul in care sunteti nemultumit de modul in care administratorul isi indeplineste obligatiile legale, va puteti adresa presedintelui asociatiei in scris, sa verifice cele sesizate de dumneavoastra,sa ia masuri si sa va comunice modul de solutionare.
Daca demersurile dumneavoastra raman fara rezultat, va puteti adresa in scris Primariei Municipiului Arad, Serviciul Relatii cu Asociatiile de Proprietari.
2. Taxa de salubritate se plateste lunar in functie de numarul de persoane existent in condominiu in luna respectiva.
3. Relatii cu privire la includerea blocului dumneavoastra in programul national de reabilitare termica, puteti obtine de la Compartimentul Energetic din cadrul Primariei Municipiului Arad.
Centrul de Informare Cetateni.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1809 din data: 10-10-2007 pusa de platon florin : · in baza carui act normatic se acorda indemnizatia de ajutor pentru incalzirea locuintelor?
va multumesc
|
Raspuns din data de 15-10-2007 : Stimate Domnule,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Acordarea indemnizatiei de ajutor pentru incalzirea locuintelor se face in baza Legii nr.5/09.01.2003, privind aprobarea O.U.G. nr.142/2003,pentru modificarea si completarea O.G. nr.5 privind procedura somatiei de plata.
Centrul de Informare Cetateni.
|
Sus
|
|
|
|